07 września 2006

Wpływ pory dnia na klikalność

Marketing Experiments przetestował wpływ pory dnia na klikalność. Zwrócili uwagę, że gdy implementuje sie kampanię i raz ustala parametry kampanii to łatwo można nie zwrócić uwagi na wpływ pory dnia na klikalność. W związku z tym przeprowadzono analizę dużej ilości danych z kampanii AdWords w celu określenia w jakiej porze dnia generowana jest największa klikalność. Na początku podzielone pory dnia na określone "strefy". Stworzono sześć stref po cztery godziny każda.

Następnie z czterema partnerami badawczymi poddano dane analizie tak aby stwierdzić czy osiągniete współczynniki klikalności w poszczególnych porach byly znaczące. Warto podkreślić, że te dane dotyczą tylko związków między klikalnością a porą dnia. Przed zrobieniem jakiejkolwiek zmiany w kampanii warto rozważyć też inne czynniki takie jak koszty. Wracając do meritum, oto wyniki Marketing Experiments:

Zmiany pomiędzy "strefami" wyniosły nawet ponad 61.15% co oznacza, że jest silnym wskaźnikiem i warto go uwzględniać w optymalizowaniu kampanii AdWords.

Źródło: Marketing Experiments

Brak komentarzy: