Niezmienne 40% dla wyszukiwarek
Wczoraj, Interactive Advertising Bureau (IAB) and PricewaterhouseCoopers (PwC) wypuścili raport dotyczący 1 połowy 2006 roku na rynku reklamy internetowej. Wartość rynku została oszacowana na poziomie 7.9 mld. dolarów co oznacza wzrost o 37% w stosunku do 1 połowy roku ubiegłego ustanawiając dzięki temu nowy rekord.
"Interactive delivers an arsenal of options for advertisers no matter their marketing and business objectives. From search, broadband, lead generation, behavioral targeting, consumer generated content and new emerging platforms like mobile and iPTV, Interactive continues to solidify its position as a mainstream medium," said Greg Stuart, CEO of the Interactive Advertising Bureau."
| FH 2006 | FH 2005 | |
| Search | 40% ($3,164) | 40% ($2,315) |
| Classifieds | 20% ($1,582) | 18% ($1,042) |
| Referrals/Lead Generation | 8% ($633) | 6% ($347) |
| 2% ($158) | 2% ($116) | |
| Display Related | 31% ($2,531) | 34% ($1.968) |
| Rich Media | 7% ($554) | 8% ($463) |
| Ad Banners / Display Ads | 21% ($1,661) | 20% ($1,157) |
| Sponsorships | 4% ($316) | 5% ($289) |
| Slotting Fees | <1%> | 1% ($58) |
W Polsce wydatki na reklamę w wyszukiwarkach szacowane są na poziomie 15% i ciągle rosną. Przez najbliższe lata napewno będą jedną z najbardziej wykorzystywanych forma reklamy. Cieszymy się :-)
"The latest results reaffirm the Internet's growing importance for marketers to integrate online advertising into their overall media plans," said David Silverman, Partner, Entertainment & Media Practice, PricewaterhouseCoopers. "While search advertising remains the largest format in terms of revenues, we expect to see new formats like video ads to continue to emerge as advertisers seek to leverage the branding opportunities afforded by the growing installed base of broadband users."
Źródło: IAB

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz