25 sierpnia 2006

Reklama w wyszukiwarkach - przyjemna i skuteczna

Gemius opublikowal raport dotyczący postrzegania reklam przez Internautów. Z publikacji płynie jeden wniosek: reklama w internecie jest skuteczna co potwierdza 34% internautów w Polsce. Takie informacje w porównaniu do predykcji IAB dotyczących przychodów reklamowych na poziomie ok. 210 mln. zł (bez barterów oraz wydatków na reklamę w wyszukiwarkach) pozytywnie nastrajają całą branżę. Cieniem na rynek reklamy internetowej może położyć się fakt, że 69% internautów postrzega reklamę w Internecie za irytującą a 54% za nudną. 20% nie rozumie oglądanych reklam. Na szczęście 40% pytanych uważa je za pomysłowe. Jeśli chodzi o same formaty reklamowe to do najbardziej lubionych należą button 32%, link sponsorowany 29%, banner 29% oraz billboard 27% natomiast najmniejszą sympatią cieszą się takie formy reklamy, jak: toplayer, pop-under, pop-up, interstitial i brandmark. Przyszłość należy do reklam kontekstowych, nieagresywnych oraz do wyszukiwarek.

Źródło: Gemius

Brak komentarzy: